WiszkidenszkyAndrás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wa

 

Családi ügynökségtől a vállalatig

1991-ben Wiszkidenszky Márta, több évtizedes külkereskedelmi tapasztalatára alapozva hozta létre a Print-X Kft-t, hogy a rendszerváltást követő recessziót elszenvedő nagy magyar nyomdák kapacitását a jól fizető nyugat-európai megrendelők körében értékesítse. Az üzleti konstrukció sikeresnek bizonyult: a kis osztrák könyvkiadótól a vezető angol gyermekkönyvkiadón át, egészen a skandináv piacig rengeteg elégedett ügyfél bizonyította a magyar nyomdák magas szakmai- és alacsony árszínvonalát.

A kilencvenes évek közepére végbement a hazai nyomdák konszolidációja (privatizáció, reorganizáció), ami a gazdasági élet általános normalizálódásával együtt (konvertibilitás, sajtó- és könyvpiaci stabilitás, stb.) csökkentette a nyomdák exportéhségét és ezzel együtt a külpiaci árelőnyét. A Print-X Kft. egyre inkább a kispéldányszámú könyvpiac és a belföldi megrendelők felé fordult szolgáltatásaival.1996-tól a cég irányítását az alapító fia, Wiszkidenszky András vette át, aki a mai napig a cég többségi tulajdonosa. Az ő irányításával kezdődött az internetes nyomdai piactér koncepciójának kidolgozása, ami később felkeltette több pénzügyi befektető érdeklődését is. Hosszú tárgyalássorozat után, végül a Fast Ventures kockázati tőkealap befektetésével kezdődött meg a fejlesztés.

print-x

A közben Rt-vé alakult cég megnövekedett létszámmal és modernizált infrastruktúrával vágott bele az internetes fejlesztésbe 2001-ben, miközben megtartotta off-line ügyfélállományát is. Az ígéretesen induló projektet végül az internetes befektetések világszerte tapasztalható válsága akasztotta meg, ami ellehetetlenítette az elkészült rendszer nemzetközi piaci bevezetését.
A nyomdaügynöki tevékenységét tovább folytató Print-X Rt. egyre tudatosabban kapcsolódott be a kiadói iparágba, azon belül a vállalati tartalomszolgáltatásba, a content managment-be és a contract publishing-be. A cég gyorsan bővülő portfoliójába olyan nagyvállalatok kiadványai kerültek, mint az Antenna Hungária és a CIB Bank. A nyomtatott tartalomszolgáltatás rövidesen webes és infoscreen megjelenítésű megoldásokkal bővült.
2004 újabb mérföldkövet jelentett a társaság életében. Az MFB Tőkefinanszírozási programja keretében nagyszabású digitális nyomdai beruházásba kezdett a Print-X, melynek következtében képessé vált ügyfeleit a teljes infokommunikációs vertikumban kiszolgálni. A digitális nyomtatás a kisszériás, gyors nyomtatási megoldások mellett, perszonalizált illetve változó tartalommal ellátott DM-anyagok gyártását is lehetővé teszi.

A Print-X Rt. 2004 végén megvásárolta a hasonló profillal és számszaki jellemzőkkel bíró Budavár Kiadó Kft.-t, amely többek között idegen nyelvű szerkesztőséggel és hirdetésértékesítéssel egészítette ki a cégcsoportot. A két cég 2005-től PrintXBudavár Zrt. néven, „egyesült erőkkel" szolgálta ki megnövekedett ügyfélkörét.

pxb

A PrintXBudavár Zrt. nyomdai ügynökségi és kiadói tevékenységet folytatott, amibe beletartozott a legjelentősebb magyar vállalatok magazinjainak kiadása és a nemzetközi Superbrands program hazai rendszerének menedzselése.

 

ug

2012. január 1-től új kiadó jött létre, a United Guides Hungary, amely a toplisták, a kalauzok és a prémium életmód-magazinok szakértője kíván lenni

 

 

diningguide.hu fashion-guide.hu trend-guide.hu wherebudapest.hu superbrandstoplista.hu